سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کتاب -مقاله-پایان نامه
مردم را روزگارى رسد که در آن از قرآن جز نشاندن نماند و از اسلام جز نام آن . در آن روزگار بناى مسجدهاى آنان از بنیان آبادان است و از رستگارى ویران . ساکنان و سازندگان آن مسجدها بدترین مردم زمینند ، فتنه از آنان خیزد و خطا به آنان درآویزد . آن که از فتنه به کنار ماند بدان بازش گردانند ، و آن که از آن پس افتد به سویش برانند . خداى تعالى فرماید : به خود سوگند ، بر آنان فتنه‏اى بگمارم که بردبار در آن سرگردان ماند و چنین کرده است ، و ما از خدا مى‏خواهیم از لغزش غفلت درگذرد . [نهج البلاغه]

نوشته شده توسط:   ُسهراب  

یکشنبه 87 آبان 19  10:27 عصر
حقوق بین الملل ابزار شکل دهی حقوق بشر 
 حقوق بین الملل که به طور کلی دولت ها و سازمان های بین المللی را در عرصه بین الملل ، در زمره موضوعات آن می دانند. در این میان اما سوال جدی آن جاست که در چنین چارچوبی حقوق بشر چه جایگاهی دارد؟


حقوق بشر پروژه سیاسی نیست 
 حقوق پیشاسیاسی صاحب حق، انسان به عنوان شهروند جهانی یا «جهان وند» است و در حقوق پساسیاسی، شهروند تابع یک جامعه سیاسی صاحب حق است. «انسان چونان انسان»، بی رنگ، بی زبان، بی آیین و بی تبار است.     جهت دریافت بقیه مقالات روی ادامه مطلب کلیک نمایید.



بررسی تفاوت‌های حقوق بشر در اسلام با اعلامیه جهانی حقوق بشر 
 طبق دیدگاه اسلامی، بشر تکویناً و تشریعاً بنده خداوند متعال است و برخلاف متفکران غربی که انسان را در برابر خدا هم آزاد می‌پندارند، بر تسلیم و فرمانبرداری انسان‌ها در برابر خدا تأکید می‌ورزد.

تحقق آزادی و زمینه های ذهنی 
 هر انسانی به حکم صرف انسانیت خود آزاد است. اما تحقق و فعلیت یافتن آزادی و اینکه انسان در عمل به آن دست یابد مستلزم نظام تربیتی خاصی است.

نگرش حقوق بشری به زندان 
 شاید در ابتدا، این تصور در ذهن جوانه زند که اصولاً حقوق بشر به سمت و سوی یک مجازات سالب آزادی قدمی بر نمی دارد و در این حیطه با پاسخ منفی و عدم پذیرش زندان، زندانی و زندانبانان مواجه خواهیم شد به ویژه آنکه حقوق بشر مولود تفکرات لیبرالیسمی و نگرش آزادی خواهی و آزادی طلبی است.

حقوق بشر 
 مهمترین‌ عامل‌ در روشنگری‌ مباحث‌ علوم‌ انسانی‌تعریف‌ واژه‌ها و اصطلاحات‌ است‌ تا جهت‌ ترادف‌ و اشتراک در لفظ یا معانی‌ اشتباه برداشت‌ و یا حتی‌تزویر علمی‌ صورت‌ نپذیرد و از هر گونه‌ ابهام‌گویی‌و مجمل‌ نویسی‌ پرهیز شود.



 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ